Pressemitteilung

Beam Suntory wird nach 10 Jahren zu Suntory Global Spirits

Zehn Jahre nach der Übernahme von Beam und der darauf folgenden Umbenennung zu Beam Suntory, erlebt das Unternehmen eine weitere Transformation. Um seine globale Präsenz zu stärken und die Verbindung zwischen seinen japanischen und internationalen Märkten zu festigen, aktualisiert Beam Suntory seine Marke zu Suntory Global Spirits. Diese Änderung spiegelt nicht nur eine Erweiterung des Produktportfolios über Whisky hinaus wider, sondern auch eine strategische Neuausrichtung auf weltweite Märkte und Nachhaltigkeit.

Im Überblick

Beam Suntory, bekannt für bekannte Whisky-Marken wie Jim Beam und Yamazaki, aber auch die schottischen Destillerien Laphroaig, Bowmore, Ardmore, Auchentoshan und Glen Garioch, hat seinen Namen offiziell in Suntory Global Spirits geändert. Diese Umbenennung reflektiert das Bestreben des Unternehmens, seine globale Identität zu festigen und eine stärkere Verbindung zwischen seinen japanischen und internationalen Geschäften zu schaffen.

Das Unternehmen betont, dass durch die neue Markenidentität die Vielfalt seines Portfolios besser repräsentiert wird, das neben Whisky auch andere Spirituosen wie Wodka und Rum umfasst. Suntory Global Spirits will damit eine kohärentere Geschichte über seine Marken und deren Erbe erzählen.

Mit der Umbenennung gehen auch neue Marktstrategien und Investitionen in nachhaltige Praktiken einher. Suntory Global Spirits plant, seine Präsenz insbesondere auf den nordamerikanischen und asiatischen Märkten zu erweitern. Das Unternehmen verpflichtet sich außerdem zu verstärkten Nachhaltigkeitsinitiativen, um seine Umweltauswirkungen zu minimieren. Diese Initiativen laufen bereits seit einiger Zeit und ich durfte bei Glen Garioch auch schon einen ersten Einblick bekommen: Glen Garioch wiederbelebt alte Methoden und spart dabei Energie.

Die deutsche Webseite ist noch nicht auf die neue Marke umgestellt (bis auf das Logo), aber das folgt sicher in den nächsten Tagen.

Suntory Global Spirits - auf der deutschen Webseite fehlt noch die neue Identität

Für mehr Informationen zur Unternehmensstrategie und den Marken von Suntory Global Spirits, besuche die offizielle neue Webseite.

(Pressemitteilung, Suntory Global Spirits)

Beam Suntory Rebrands to Suntory Global Spirits

Company marks 10 years since Suntory acquisition
New positioning sets global business up for next era of growth and leadership

New York, April 30, 2024 – Beam Suntory, a world leader in premium spirits, today announced that it is rebranding to become Suntory Global Spirits, reflecting the company’s evolution into a truly global leader across categories in spirits and Ready-To-Drink cocktails. The new name is introduced as the company marks 10 years of sustained, profitable growth since Suntory Holdings acquired Beam Inc. in 2014.

The company has grown significantly over this time period – including from a $2.5 billion-dollar company to a $5.5 billion-dollar global spirits powerhouse today – and its team has also expanded, now comprised of more than 6,000 employees around the world. The rebrand includes the launch of a new website and visual identity that celebrate Suntory Global Spirits’ distinctive, unmatched focus on quality, craftsmanship and sustainability – defining brand attributes connected to and complemented by those of its parent company, Suntory Holdings.

“Suntory Global Spirits demonstrates our global leadership and premium position in the market, while enabling us to build upon the strong and positive brand recognition that Suntory has worldwide,” said Greg Hughes, President & CEO of Suntory Global Spirits. “The dedication that Suntory CEO Tak Niinami and Suntory Holdings have shown to advancing our culture and business growth – while also preserving the legacy of craftsmanship and interplay of traditions exemplified in brands from Jim Beam to Laphroaig and Maker’s Mark to Yamazaki – is extraordinary. Becoming Suntory Global Spirits is the natural next step in our evolution.”

“Now is the right moment to deepen our shared passion for the innovation and artistry that deliver incredible experiences through our products and fully unlock our unified advantage across our leading spirits portfolio,” said Tak Niinami, President & CEO of Suntory Holdings and Executive Chairman of the Board of Directors at Suntory Global Spirits. “Since the acquisition of Beam Inc. in 2014, the company has gone through an incredible transformation to become an even stronger organization, led by our shared values of Yatte Minahare, Growing for Good and Giving Back to Society. We’re grateful to the entire global team under Greg’s leadership as we continue to inspire the brilliance of life in harmony with nature and grow the trust and love that people have for Suntory around the world.”

The company’s new brand platform showcases the art of crafting the highest quality products with great attention to and respect for the water and natural ingredients that are vital across its iconic spirits portfolio. It also pays homage to the bold steps that Suntory and Beam Suntory, now Suntory Global Spirits, have taken over the last decade in pursuit of Suntory Global Spirits’ ambition to become the World’s Most Admired Premium Spirits Company.

The rebrand is expected to help the company drive value as one global team and focus on key priorities including American whiskey, Japanese Spirits, Scotch, Tequila and Ready-To-Drink, while providing flexibility for growth in the future.

To learn more about Suntory Global Spirits, visit the company’s new website at suntoryglobalspirits.com.

Weitere Informationen

Meinen letzten Besuchsberichte der Suntory Global Spirits Destillerien findest Du hier: