Pressemitteilung

Philippe Starck ist erster Creative Director von Mortlach

Der französische Designer Philippe Starck ist erster Creative Director von Mortlach. Bereits vor einigen Jahren wurde die Marke Mortlach „aufpoliert“ und aus dem Geheimtipp wurde ein Designobjekt. Einst bekannt für die Wee Witchie und die 2.81-fache Destillation, wird wohl nun noch mehr Wert auf Design gelegt.

Im Überblick

  • Philippe Starck ist erster Creative Director von Mortlach
  • Philippe Starck ist französischer Designer, der mehr als 10.000 Entwürfe seinen Stempel aufgedrückt hat
  • Ein bekanntes Objekt ist die raketenförmige Zitronenpresse Juicy Salif
  • Neben Designs für Massenprodukte ist Philippe Starck auch als Architekt und Innendesigner aktiv
  • Eine MORTLACH x STARCK Kollektion wird im Frühling 2024 erscheinen

Für mich war Mortlach lange ein Geheimtipp. Mit nur wenigen Originalabfüllungen (u.a. die Flora & Fauna Serie) waren es hauptsächlich die Unabhängigen Abfüller, die Mortlach bekannt gemacht haben. Die Wee Witchie (eine kleine Brennblase) und die 2.81-fache Destillation sind zwei der Besonderheiten dieser spannenden Dufftown Distillerie im Besitz von Diageo.

Was zusammen mit Philippe Starck nun passiert, ist noch nicht klar. Aber ich würde mal auf mehr Design und teurere Abfüllungen tippen. Mal sehen.

(Pressemitteilung, Diageo/Story PR)

WORLD-RENOWNED VISIONARY PHILIPPE STARCK WELCOMED AS MORTLACH WHISKY FIRST EVER CREATIVE DIRECTOR TO CELEBRATE 200 YEARS OF MORTLACH

WE PRESENT A STORY OF BOLD REINVENTION

MIAMI, (00:01 EST) 7th December 2023 – To honour two centuries of distilling excellence, the Scotch whisky brand Mortlach proudly welcomes legendary Philippe Starck as its first Creative Director. The MORTLACH x STARCK debut collection will be revealed in Spring 2024.

“One of the most visionary contemporary creators, Philippe Starck, joins Mortlach as our true partner and we are proud to be the first Scotch whisky brand he has ever worked with. Together we will venture into creative new heights, reinventing what whisky will represent to a generation, reimagining and rebuilding the spirit of Mortlach.”Pedro Mendonça, Diageo’s Global Reserve Managing Director

Philippe Starck continually pushes the boundaries and expectations of creativity becoming one of the most visionary and renowned creators of the international contemporary scene. With his audacious spirit leading the way, Mortlach boldly enters a new era as Philippe Starck immerses the brand with vibrant creativity. At the crossroads of traditional savoir-faire and avant-garde intelligence, with humanity always at the heart, MORTLACH x STARCK is inspired by the story of evolution, as the new Creative Director shares the same pioneering vision as Mortlach’s trailblazing distiller Alexander Cowie.

Philippe Starck

“Mortlach is the result of a scientific genius, Alexander Cowie. Since its creation, the brand has been inventing and exploring new territories, crafting whiskies that are incredibly rich without any gimmick or anything superfluous. This was a strong shock for me, as Mortlach clearly already belonged to the future. The evolution story of Mortlach takes a leap forward into modernity, with the elegance of nature and the magic of science at the service of humanity.”Philippe Starck, Mortlach Creative Director

The collaboration was celebrated with members of the global creative communities of art, design, culture and whisky in Miami, at an exclusive event imagined for Mortlach by Philippe Starck, who enlisted the talents of agency Bureau Betak and French Chef Yann Nury.

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